Λινξ 89: Πράγματα Για Διάβασμα

01 Απριλίου 2013 | Κανένα σχόλιο

1) Πώς φτιάχτηκε ο Ιντιάνα Τζόουνς

Σ' αυτήν εδώ την περίληψη του New Yorker διαβάζουμε πώς δημιουργήθηκε η ιδέα της δημοφιλούς σειράς ταινιών, μέσα από καταγεγραμμένες συζητήσεις ανάμεσα στον Τζορτζ Λούκας, τον Στίβεν Σπίλμπεργκ και το σεναριογράφο Λόρενς Κάσνταν. Τις απομαγνητοφωνήσεις μπορείς να τις διαβάσεις εδώ (PDF link). Είναι ένας θησαυρός.

...one delight of reading the transcript is watching Spielberg throw out bad ideas, and then noting how Lucas gently shuts him down. Spielberg, who had sought to direct a Bond movie—and, astonishingly, been rejected—thought that their hero should be an avid gambler. Lucas replied that perhaps they shouldn’t overload him with attributes.

indy

2) Η επιδημία του ναρκισσισμού

Εδώ, μια ανασκόπηση του ερευνητικού πεδίου που μελετά την έκρηξη του ναρκισσισμού σε μια γενιά που μεγαλώνει χρησιμοποιώντας τα σόσιαλ μύδια ως κύριο μέσο επικοινωνίας -και επίδειξης.

Unfortunately, narcissists are setting many of the benchmarks for everyday users. Everyday users get caught up in popularity contests and experience anxieties; some report becoming depressed because they are being out-Twittered and are lacking in thumbs ups.

3) Το τραγικό UI του Minority Report είχε συνέπειες

Σύμφωνα με αυτή την ανάλυση, το θαυμαστό ολογραφικό/τρισδιάστατο interface που απεικονίστηκε στην ταινία του Στίβεν Σπίλμπεργκ με τον Τομ Κρουζ θεωρήθηκε από πολλούς designers ως πρότυπο. Κακώς, λέει.

This isn't to argue that touchscreens are useless. They’re a great way to cheaply interact with a small electronic device—like, say, a phone. But the problem is the outsized role the touchscreen has taken in our pop cultural understanding of computer interfaces. The "hovering multitouch" interfaces ofIron Man 2Total Recall, and Tron have become pop culture’s vision of what's state-of-the-art, even outside of Spielberg’s movie. (...) All of them are, essentially, what design critic Bret Victor has called "pictures-under-glass." They are interfaces that look good, rather than interfaces that work well.

4) Πώς θα διαχειριστεί το ανθρώπινο είδος την αθανασία;

Ο καθηγητής φιλοσοφίας Τζον Μάρτιν Φίσερ έχει λάβει μια επιχορήγηση πέντε εκατομμυρίων δολαρίων για ένα ερευνητικό πρόγραμμα με σκοπό τη διερεύνηση της ιδέας της αθανασίας. Σε ετούτη τη συνέντευξη το αναλύει το θέμα, και πολλά άλλα θέματα επίσης. Είναι συναρπαστικό ανάγνωσμα.

We have certain concepts of present, past, future, causation, physical objects, acceleration, velocity, location. We apply those ordinary concepts to our ordinary lives and they work pretty well, you know? But once you start thinking about quantum mechanics, string theory, the ordinary concepts just don’t apply anymore. And maybe there is a kind of immortality that we have genuinely as part of the physical universe that we can’t yet understand.

5) Ο μπαμπάς που χάκεψε το Donkey Kong

Αυτός ο τρομερός μπαμπάς έφτιαξε μια έκδοση του Donkey Kong στην οποία πρωταγωνίστρια είναι η πριγκίπισσα, και φυλακισμένος ο Μάριο. Το έκανε ώστε να έχει ένα υγιές γυναικείο πρότυπο η 3χρονη κορούλα του, που παίζει το παιχνίδι.

Just like clockwork, she woke up and sat on my lap asking to play Donkey Kong. Only this time, she could play as Pauline. She was excited! But for all she knew, I just figured out how to get Pauline to work. And that was fine. I wasn’t expecting it to change her life. We played for a bit. And some more. And again later. You know what? She really did seem to enjoy the game more. For whatever reason, she was more motivated to play as Pauline than as Mario.

κατηγορίες: λινξ, σινεμά
σχολίασε

το newsletter

Υποδεχτείτε γλυκόλογα, τρυφερότητες, λινξ και νέα
κάθε Παρασκευή στο inbox σας. Αν θέλετε.